DE COMPETITIE IS BEGONNEN!!! - Reisverslag uit Georgetown, Verenigde Staten van Stan Kannegieter - WaarBenJij.nu DE COMPETITIE IS BEGONNEN!!! - Reisverslag uit Georgetown, Verenigde Staten van Stan Kannegieter - WaarBenJij.nu

DE COMPETITIE IS BEGONNEN!!!

Door: Kristaps Porzingis

Blijf op de hoogte en volg Stan

14 November 2015 | Verenigde Staten, Georgetown

Na 4 weken super hard trainen en krachttrainen is de competitie dan toch echt begonnen. De combinatie van goed en vooral veel eten en krachttrainen heeft ervoor gezorgd dat ik van 175 pounds toen in hier aankwam, nu 195 pouds weeg. Ik ben in totaal 8 kilo aangekomen en weeg nu 88 kilo. En ja dit zijn vooral spieren :). Ik heb de afgelopen week 3 dagen mijn eetpatroon bijgehouden en krachtcoach Ross heeft dit een beetje aangepast zodat ik dit kan voortzetten. Mijn doel is om 95 kilo te wegen aan het eind van het seizoen.

In de afgelopen 4 trainingsweken hebben we een goede teamband opgebouwd! De sfeer is erg goed en we zijn er stuk voor stuk voor elkaar. De jongens zijn erg aardig en ik kan zeker met ze lachen! Het team heeft me zelfs al een bijnaam gegeven, ik ben Porzingis, de rookie van de New York Knicks. En dat zie ik natuurlijk best wel als een eer! Nu nog een putback dunk in de wedstrijd :D!

Gisteren hadden we onze eerste wedstrijd van het seizoen gespeeld tegen Howard Payne. Een erg goede college uit de andere Conference van Texas. We stonden met nog 8 minuten te spelen 13 punten achter. Na de time out was onze defense veel beter en we zorgde binnen 4 minuten voor een run waardoor het gelijk werd. De laatste 4 minuten bleven we gaan waardoor we uiteindelijk met 9 punten wonnen. Ik had in totaal ongeveer 7 minuten gespeeld en had 1 charge en 1 offensive rebound. Ik ben er voor de eerste wedstrijd in college best tevreden mee. Van de 6 freshmen waren Jt en ik de enige die gespeeld hebben. Dus daar kan ik trots op zijn!

Ook op school gaat het nog steeds erg goed! Ik heb mijn eerste perfecte A+ aka 100% voor mijn Earth science toets. Super blij was ik!

Natuurlijk hebben we hier in Texas ook volop Halloween gevierd. Het was trouwens mijn eerste keer dat ik Halloween vierde. Zaterdag nacht 31 oktober waren Jordan, Emmelina en ik uit gegaan op campus. Jordan was verkleed als elf, Emmelina als slutty non en ik was verkleed als Scary Jezus. Sommige studenten op campus hadden ook costumes voor vrijdagnacht en zondagmiddag, haha het werd dus groots gevierd. Dat is toch even anders dan ik Nederland.

Dinsdag hebben we onze tweede wedstrijd in Austin tegen St. Edwards. Donderdag is onze derde wedstrijd thuis tegen Hardin-Simmons, gevolgd door een thuiswedstrijd tegen Texas-Tyler op Zaterdag. En daarna een thuiswedstrijd tegen Mary Hardin-Baylor op Maandag. Jawel, 4 wedstrijden in de aankomende 7 dagen. Dat is toch een droom die uitkomt!

Ik zal jullie op de hoogte blijven houden via mijn blog!

Stan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stan

Op vrijdag 7 augustus 2015 ben ik mijn droom achteraan gegaan en vertrokken naar Georgetown, Texas om daar te gaan studeren en basketballen voor Southwestern University. Ik ben van plan om te majoren in Mathematics of in Environmental studies.

Actief sinds 06 Sept. 2015
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 5894

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2015 - 13 Mei 2016

Southwestern University here I come

Landen bezocht: